RI-FJP  [1] PRODUÇÃO ACADÊMICA E CIENTÍFICA FJP  FJP - ARTIGOS DE PERIÓDICOS 

Please use this identifier to cite or link to this item:
http://www.repositorio.fjp.mg.gov.br/handle/123456789/3253

Título: Quem ainda quer ser professor? A opção pela profissão docente por egressos do curso de história da UFMG
Título alternativo: Who still wants to be a teacher? The option for majoring as a professional teacher of history class at UFMG
Autor: Amorim, Marina Alves
Afiliação: Fundação João Pinheiro
Data: 2014
Keywords: History Course
Licensed
Students from Federal University of Minas Gerais (UFMG)
Professional Career
Palavras-Chave: Curso de História
Licenciatura
UFMG
Egressos
Trajetórias profissionais
Resumo: Neste artigo são retratadas as trajetórias profissionais de egressos de uma turma do Curso de História da UFMG, a turma que ingressou na universidade no primeiro semestre de 1998, composta por egressos que, em sua maioria, concluíram a graduação no segundo semestre de 2001 e comemoraram dez anos de formados no segundo semestre de 2011. São destacadas as trajetórias profissionais daqueles que, dez anos após a conclusão do Ensino Superior, são professores da educação básica, especialmente as dos que pretendem continuar trabalhando com o ensino de história, tendo o cuidado de demonstrar como as situações profissionais atuais se conformaram ao longo da graduação e da década que sucedeu a licenciatura. Afinal, quem ainda quer ser professor dez anos depois da graduação em História pela UFMG?
Abstract: This article presents the path made by Professional students of a Class in History at UFMG. The students got into the university in the first semester of 1998 and the majority of them graduated in 2001. They celebrated their 10th majoring anniversary in the second semester of 2011. We focus on the development of those professionals who, after ten years of conclusion of their high education, are teachers of basic education. This article focuses mostly on those who have been working with the instruction of basic education in History by having in mind how the current professional conditions got into conformity along the graduating process along the decade, after they had been licensed. So, who would like to keep working as a teacher, after 10 years of majoring in history by UFMG?
Referência: AMORIM, M.A. Quem ainda quer ser professor? A opção pela profissão docente por egressos do curso de história da UFMG. Educação em revista, v. 30, p. 37-59, 2014.
ISSN: 1982-6621
DOI: https://doi.org/10.1590/S0102-46982014000400003
Appears in Collections:FJP - ARTIGOS DE PERIÓDICOS

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Quem ainda quer ser professor.pdf617,57 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

This item is licensed under a Creative Commons License

Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.